Однією з найактуальніших і найперспективніших тенденцій у сфері маркетингу є використання Big Data для виявлення особливостей поведінки споживачів. Зі зростанням кількості доступних даних про наше життя компанії все частіше звертаються до аналітичних інструментів, щоб дізнатися більше про своїх клієнтів. Фахівці визначають, що саме матиме великий попит для надання релевантних відомостей щодо наданих пропозицій. Такий підхід дає змогу підвищити продажі та збільшити прибутковість бізнесу.
Загальне уявлення
Таке поняття, як Біг Дата, з'явилося відносно недавно. Перша згадка про нього з'явилася 2008 року в журналі Nature. Big Data - це інформація, яка накопичується машинним способом шляхом обчислення кожної нашої дії, здійсненої в режимі онлайн. Беруться відомості із соціальних мереж, інтернет-магазинів, додатків у смартфоні тощо. Це дає можливість з'ясувати більше про покупців: які товари їм цікаві, що викликає позитивні емоції і що впливає на прийняття рішень.
Однак застосування цієї технології важливо супроводжувати суворими заходами безпеки та дотриманням приватності. Організації мають бути обізнані про закони та правила, що регулюють використання персональних даних, щоб не порушувати права споживачів.
Big Data у маркетингу
Біг Дата відіграє важливу роль, даючи змогу точніше зрозуміти свою цільову аудиторію і створити унікальну пропозицію, прогнозуючи поведінку людей. Завдяки сучасним технологіям аналіз виявляє тренди за лічені хвилини. Це допомагає оптимізувати свої рекламні кампанії та досягти найкращих результатів.
Зібрана інформація дає змогу створювати унікальні повідомлення, які точно відповідатимуть потребам конкретної людини, збільшуючи ефективність і знижуючи витрати.
Які завдання вирішує технологія?
Big Data відіграє ключову роль у сучасному маркетингу, надаючи унікальні можливості визначення потреб людей для прогнозування попиту на товари та послуги. Опрацювання даних про покупки та вподобання споживачів дає змогу організаціям адаптуватися до змін у ринковому середовищі та запропонувати своїм клієнтам те, чого вони дійсно хочуть, а також оптимізувати процес просування пропонованих послуг.
Загалом, цей інструмент стає незамінним інструментом для фахівців відділу продажів. Він допомагає їм приймати обґрунтовані рішення на основі фактів, а не тільки на основі інтуїції. Завдяки використанню Біг Дата в рекламі, підприємства можуть збільшити ефективність своїх стратегій і досягти великих успіхів на ринку.
У чому допомагає Big Data?
Технологія дає змогу виокремити ключові моменти, які впливають на ухвалення рішення про придбання. Наприклад, завдяки аналітиці великих обсягів інформації можна виявити фактори, які викликають більшу довіру до конкретного бренду або продукту, а також оптимальний час і канал для доставки повідомлень. Відомості про попередні витрати допоможуть визначити його схильність і зацікавленість.
Сегментувати цільову аудиторію
Однією з основних переваг Біг Дата виділяють обчислення точного сегмента цільової аудиторії. Компанії тепер можуть отримати глибоке розуміння потреб, вподобань та фінансову можливість певної групи осіб. Розсилка електронною поштою стане значно ефективнішою. Приміром, не варто надсилати лист однаково змісту теплому клієнту та людям, які нічого не чули про фірму. Ліду потрібно надіслати пропозицію щодо цільового продукту, який раніше викликав у нього інтерес. Новим користувачам буде цікавіше ознайомитися з ланцюжком контенту. Успіх правильно складеної таргетованої реклами тому підтвердження. Некомпетентне складання призведе до втрати коштів і часу, якого часом так не вистачає. Кваліфіковані фахівці SEMANTICA визначать ЦА, зберуть семантичне ядро, проаналізують бізнес і знайдуть найкраще рішення для збільшення продажів.
Підвищити лояльність покупців
Утримання клієнтів є основним напрямком багатьох маркетологів. Пояснюється це тим, що залучення нових дорожче в рази, ніж збереження наявних. Але як спонукати зацікавленість до нових покупок? Тут на допомогу приходить Біг Дата. Наприклад, відомо, що в лінійці є схожі варіанти, один з яких людина вже придбала. Відповідно, вона буде чутливою і до інших варіантів. Отримання авто-розсилки в такі свята, як день народження, Новий рік тощо, допоможе поліпшити комунікацію і нагадати про себе.
Обробка транзакційних операцій може показати, які послуги викликають найбільше інтересу. Використання алгоритмів машинного навчання дає змогу визначити ймовірність того, що користувач здійснить дію в майбутньому. Наприклад, можна передбачити ймовірність відтоку і вжити заходів для його утримання заздалегідь.
Розробляти або покращувати продукти
Аналізуючи дані, отримані з соцмереж і опитувань, можна виявити тенденції та тренди для розробки нових продуктів і поліпшення вже наявних, задовольняючи потреби покупців. Наприклад, на основі вподобань користувачів можна визначити, які функції або властивості потрібно додати, щоб підвищити конкурентоспроможність і продати неліквідні залишки.
Персоналізувати e-commerce
Однією з головних ролей Біг Дата в маркетингу є можливість персоналізації в контексті електронної комерції. Шляхом аналізу відомостей про поведінку користувачів на сайті, їхні вподобання, сферу інтересів і навіть соціальний статус, що дасть змогу дізнатися, які товари потрібні певним користувачам і які вони вже придбали. Потім на основі цієї інформації можна запропонувати йому аналогічні додаткові аксесуари.
Оптимізувати рекламні кампанії
Завдяки збору великих обсягів, фахівці отримують можливість передбачати потребу аудиторії та налаштовувати свою рекламу найефективніше. Завдяки врахуванню не тільки демографії, а й уподобань та купівельної історії кожної окремої людини. Досліджуючи матеріали про реакцію на різні види розсилки, маркетологи дізнаються, які елементи працюють найкраще та яких слід уникати. Наприклад, пішоходів не зацікавлять пропозиції щодо автомобільних аксесуарів.
Патерни покупців
Ринок влаштований таким чином, що компанії змушені приділяти особливу увагу тому, щоб покупець залишився задоволеним. В останні десятиліття взаємини між продавцем і клієнтом сильно зросли. Довіра - одна із запорук успішного бізнесу. Досягти її можна шляхом опрацювання і створення унікального стратегічного підходу. Для цього звертаються до шаблонів дій, до яких відносять частоту покупок, середню вартість, переважні канали тощо.
Патерни - це особливі моделі в поведінці споживачів, які можна виділити за допомогою Big Data. Наприклад, можна зробити висновок, що певна група часто купує додаткові товари після початкового придбання. Завдяки цим знанням, можна розробити спеціальні пропозиції або акції, щоб стимулювати до додаткових угод.
Наука про дані аналізує витрати людей
Зібравши інформацію про витрати в точні проміжки часу на різних онлайн-платформах, маркетологи вивчають ціновий діапазон для оптимізації розсилки. Людину, у якої середній чек не перевищує 1000 рублів, навряд чи зацікавлять дорогі варіанти. Обґрунтувати це можна недовірою до інтернет-сервісів. Наближення зарплати - чудовий привід для планування майбутніх покупок.
Прогнозування стратегій за допомогою історичних даних
Використовуючи відомості про покупки та дії людей, компанії уточнюють тенденції та передбачають майбутні тренди. Це допомагає розробляти ефективні стратегії просування. Прикладом є аналіз сезонності попиту. На основі даних за минулі роки можна визначити періоди підвищеного попиту, що дасть змогу планувати свої витрати і запаси товарів заздалегідь.
Відомості допомагають побачити схожість минулих спадів
Виявлення алгоритмів дії споживачів під час скорочення витрат у моменти економічної кризи та невизначеності дають змогу ідентифікувати пріоритети людей для ефективнішого вибудовування стратегії, а також заздалегідь підготуватися до подібних ситуацій.
Підіб'ємо підсумки
На закінчення можна зазначити, що Big Data - це сучасний маркетинг, який став ключовим фактором успішної роботи компаній. Дає змогу передбачати поведінку покупців з високою точністю для налаштування рекламних стратегій таким чином, щоб вони були максимально ефективними та привабливими для конкретної аудиторії.
Питання-відповідь
Основні характеристики Біг Дата?
Достовірність зібраної інформації та подальше зберігання, висока швидкість обробки, великий обсяг, різноманітність застосування, здатність структурувати отриманий контент, формування звітів. Основна мета - збільшення ефективності.
У яких випадках використовують Big Data?
Коли з кількістю інформації не може впоратися людина і один комп'ютер, оскільки пам'ять перевищує показники жорсткого диска, неможливість обробки в стандартних програмах на кшталт Excel, потреба більше ніж одного інструменту.
Де використовується Біг Дата?
У сучасному світі ця технологія широко використовується в різних сферах. Крім торгівлі та реклами можна зустріти в медицині, сільському господарстві, промисловості, банківській справі, в телекомунікаціях і науці.