Як зробити внутрішню перелінковку сайту і поліпшити його оптимізацію?

Кожному власнику інтернет-майданчика важлива відвідуваність, без якої неможливо розкрутитися, піднятися в пошуковій видачі, зміцнити позиції сайту. Щоб залучити відвідувачів, потрібно розібратися в питанні, що таке перелінковка і зрозуміти, яку користь принесе її реалізація зростанню веб-ресурсу. Засіб оптимізації допоможе грамотно вибудувати внутрішню ієрархію і разом з тим, збільшити довіру до майданчика, підвищити конверсію, прискорити індексацію.

Налагоджений зв'язок між головними і дочірніми сторінками забезпечить користувачам легкий доступ до всіх розділів, полегшить процеси пошуку і купівлі потрібного товару, отримання шуканої інформації. Розпочнеться просування в пошукових системах, що призведе до залучення користувацької уваги і до прибутковості.

Що таке перелінковка сторінок?

Для порівняння можна уявити міську інфо-систему, завдяки якій можна побачити номери, назви, закріплені за кожною вулицею, дорогою, будівлею тощо. Дивлячись на карту точного розташування, не важко зорієнтуватися в просторі, знайти потрібний об'єкт і легко дістатися до нього.

Якщо навести такий самий лад у посилальній масі, буде виявлено та виправлено слабкі чинники:

  • неактивні посилання;
  • складнощі з індексацією;
  • відсутність/нестача анкорів;
  • технічні накладки;
  • дезінформація.

Перелінковка посилань - це логічний зв'язок усіх розділів між собою. Вона необхідна для поліпшення орієнтування, створення легких шляхів до інших статей, категорій, які користувачеві не доведеться довго шукати. Якщо не надати таку можливість, відвідувачі йтимуть розчарованими, що негативно позначиться на зростанні трафіку і збільшенні прибутку.

Помилки можуть погано вплинути не тільки на гостей сайту, а й на пошукові системи. Від них залежить місце у видачі, і щоб потрапити в топ, варто провести оптимізацію.

Навіщо потрібна перелінковка?

Добре структуровані дані дадуть змогу досягти високих результатів, важливих для будь-якої сфери:

  • Збільшення залученості. Це перший етап на шляху переходу звичайних користувачів у статус постійних замовників, передплатників. Головне, щоб відвідувачі мали можливість швидко розібратися в архітектурі, вивчити внутрішню структуру ресурсу, освоїтися. У результаті - більше переглядів, цільових дій, впізнаваності бренду і прибутку.
  • Мінімізація відсотків відмов. Системи аналітики оцінюють популярність ресурсу за відвідуваністю, яка збільшується завдяки грамотній перелінковці сайту. Люди почнуть затримуватися довше, ніж на 60 секунд, проявляти інтерес, активність і кожен такий візит принесе користь. Якщо користувачі робитимуть переходи всередині одного ресурсу і добиратимуться до кошика, плюсів буде набагато більше.
  • Удосконалення юзабіліті. Багатосторінкові, великі ресурси, як правило, мають у своєму розпорядженні лякаючу кількість пропозицій, інформаційних блоків. Під час розміщення контенту, вони припускаються частої помилки - забувають про зручність відвідувачів. Ігнорування призводить до швидкого відходу користувачів, комерційних втрат, і тільки перелінковка seo допомагає все виправити.
  • Прискорення індексації. Роботи будуть швидше додавати інформацію про ресурс і використовувати її в пошукових системах. Для цього перевіряються всі наявні документи, ключі, статті, а також аудіо/відео - контент. Якщо не буде тегів "nofollow", "noindex", зчитування вмісту прискориться.
  • Розосередження посилальної ваги. Можливість розмістити анкори на інших авторитетних доменах, що просуваються за рахунок конкурентних запитів. Це допоможе покупцеві одного лота побачити інший супутній товар, перейти вказаним шляхом і піти одразу з кількома покупками.

Типи внутрішньої перелінковки сторінок

Існує кілька ефективних варіантів, але найоптимальнішим вважається використання сполучних гіперпосилань. Це анкори, оформлені у вигляді ключових фраз, що близько збігаються з частими запитами користувачів. Вони можуть мати вигляд, як точне повторення, або відрізнятися морфологією, представлятися в розбавленому вигляді.

Їхня релевантність не втрачається навіть при зміні відмінків, чисел і при впровадженні в речення іншого текстового елемента. Несхожі на них безанкорні посилання мають більш універсальний вигляд і використовуються набагато рідше:

  • "Знайти тут".
  • "Прочитайте тут".
  • "Зайдіть сюди" тощо.

Не менш важливими є строки, що залежать від вибору методу виконання, яких всього два: автоматична і ручна перелінковка сайту. У першому випадку процеси формування, генерації блоків, розділів здійснюються швидко за допомогою розумних плагінів і скриптів. Це підходить великим прогресивним ресурсам. Другий спосіб більш трудомісткий, зате дає більше особистого контролю і самостійності.

Ще одним важливим критерієм є варіанти розташування посилальної маси з нормованим розподілом ваги. За правильного підходу вони допоможуть залучити, утримати користувачів і привести їх до цільової дії.

Хлібні крихти

Дослівний переклад словосполучення bread crumbs, яке умовно позначає навігаційний ланцюжок, що веде читачів, покупців до потрібних розділів. За логічною зв'язкою вибудовується шлях, яким користувачі можуть робити кроки назад/вперед і не загубитися під час повернення до першоджерела. Ієрархія між донором і дочірніми ресурсами, на яких будуть анкори до сусідніх резервів, вибудовується автоматично і поєднується із загальним дизайном.

Контекстна перелінковка статей на сайті

Відрізняється від попереднього методу тим, що тут області для переходів на інші джерела вбудовуються прямо в тексти. Вони можуть виглядати як експертні рекомендації та уточнення - "Більше можна прочитати тут", "Зайти в блог". Часто використовуються ключові запити, повністю релевантні темі, - "Де вибрати двері для лазні", "Який модем надійніший".

Формат, смислове значення, місця вставки визначаються індивідуально, залежно від цілей і видів діяльності. Після переходу і прочитання запропонованого матеріалу, велика ймовірність, що читачі зацікавляться іншими лінками, які можуть повести далі. 

Наскрізні посилання

Це максимально природні, інтуїтивні анкори, що поліпшують і спрощують навігацію. Розподіляються за такими областями, як:

  • меню;
  • підвал;
  • шапка;
  • футер;
  • сайдбар.

Вони можуть привести як до внутрішнього резерву, так і до стороннього джерела. Їхнє розосередження тісно пов'язане з юзабіліті ресурсу, тому тактичне планування, розстановка відбувається спільно з розробкою. 

Як правильно робити перелінковку сайту: основи

Перш ніж замислюватися над оптимізацією, потрібно вивчити всі види розподілу посилальної маси, дізнатися, яка від них користь.

"Кільце"

Кожна веб-сторінка посилатиметься на сусідню, щоб сформувався рух по колу. Структура хороша тим, що є можливість створити відразу кілька кіл з різним тематичним матеріалом.

Головне, щоб було дотримано грамотне розосередження посилальної ваги і всі URL-адреси завжди залишалися доступними. В іншому разі складно вибудувана ієрархія перерветься, і доведеться вибирати інші види і схеми перелінковки.

"Зірка"

При такому розкладі призначається умовна центрова точка, якою може стати будь-який із розділів. Зазвичай обирається той, що більше за інших потребує допомоги, тобто просування. Решта веб-сторінок посилатимуться на це першоджерело або займатимуться взаємнозворотним перехресним перенаправленням за принципом "ти мені - я тобі".

Тут дуже важлива однорідність запитів, інакше може статися перевантаження. Тому цей метод рекомендується тільки для невеликих майданчиків без складної структури.

"Сходи"

Найкраще вирішення питання, як перелінкувати сайт, і зробити це найефективніше. Методика являє собою піраміду на чолі з головним джерелом. Від нього тягнуться дві лінії до розділів, від яких також виходить по 2 відгалуження до 4-х сторінок.

Сили розподіляються в порядку сходження починаючи з верхівки, де вже зосереджена чимала кількість лінків, анкорів. Середній рівень перенаправляє до нижчого, а той, своєю чергою, посилається на основний ресурс. Універсальна система зв'язків підходить усім, хто зацікавлений у великій передачі посилального масиву.

Де проставляють перелінковку?

Текстові та контекстні лінки призначені для рівномірного впровадження в тіла статей або новинних блоків. При розташуванні аналогів ключових фраз, важливо не допускати близького сусідства споріднених слів, інакше буде переспам і бан. У комбінації з ними гарні безанкорні посилання, які мають природний вигляд, не знижують унікальність і не викликають питань у алгоритмів (якщо вставлені за змістом).

Картинкам саме місце в каталогах, стрічках інтернет-магазинів, соціальних, медіа-порталів тощо. Наскрізні можуть залучити на зовнішні джерела. Вони раціонально розміщуються по всіх внутрішніх елементах, починаючи від шапок і закінчуючи підвалами.

Розосередження вельми корисних для ранжування і відвідувачів хлібних крихт - заняття для досвідчених програмістів. Набагато простіше зробити це автоматично, за допомогою плагінів (наприклад, Yoast SEO).

Текстова перелінковка

Зрозуміти, як це виглядає, допоможе Вікіпедія, насичена посилальною масою. Досить натиснути на слово, термін, виділений синім кольором, і потрапити на сторінку, присвячену його тлумаченню.

Така ж система присутня в текстових блоках на сайтах, тільки з меншою кількістю переходів. Це допомагає заглибитися в питання, повністю розібратися в темі й отримати рішення на місці.

Перелінковка в картинках

У цьому разі урл не маскується текстом, а представляється у візуальному образі. Графічні малюнки, знімки дають наочне уявлення про те, що можна зустріти, зробивши клік по зображенню. Під ним вставляються короткі описи з цінами, знижками, що дуже спрощує порівняння. Елементи, найбільш характерні для інтернет-магазинів, маркетплейсів, стрічок у соцмережах. 

Види анкорів

Текст гіперпосилання буває прямим, коли використовується тільки ключовик, наприклад, "навушники Apple". Але якщо додати уточнення, то вийде розгорнутий тип анкорного посилання, що дає більше інформації про ціну, колір тощо. Вставляють і звичайні URL-адреси, що починаються з "https://", але нечасто. Річ у тім, що вони не дають розуміння того, куди можна потрапити після кліка, що насторожує користувача.

Внутрішня перелінковка сторінок сайту: покрокова інструкція

  • Важливо подбати, щоб кожен фрагмент посилальної маси додавався поступово, вчасно оновлювався і був на користь відвідувачам. Такі елементи не повинні бути битими, заспамленими, недоречними і неприродними. Якщо допустити таке, то це не сподобається PageRank розподілу, на який орієнтуються алгоритми Гугла.
  • Частіше впроваджувати анкори у взаємопов'язані за змістом блоки, не забуваючи про релевантність і 100% унікальність. Якщо зустрічається багато однакових слів, прибрати зайве, стежити за межами між ними, використовувати синоніми.
  • Спостерігати за раціональним розподілом ваги і робочим станом, справністю лінків. Вручну це робити важко і довго, тому краще скористатися плагінами.
  • Оцінювати сторінки за рівнями значущості й підлаштовуватися під запити згідно з ієрархією. Головний рівень - ВЧ (високочастотні), середній - СЧ, нижчий - НЧ. Перевіряти показники конверсій або ще краще, підключити сервіс наскрізної аналітики.

Висновок

Зміни, нові правила, потреби користувачів призводять до необхідності адаптувати інтернет-ресурси під усі ці вимоги. Тому питання, що ж це таке - правильна внутрішня перелінковка сторінок сайту - стає дедалі актуальнішим. Щоб грамотно перелінкувати, необхідні серйозні навички, оскільки безграмотна оптимізація найчастіше призводить до помилок і бану з боку пошукових систем. Найкраще рішення подібних завдань довірити фахівцям, наприклад, компанії "SEMANTICA", яка багато років успішно займається просуванням веб-ресурсів.

Питання - відповідь

Скільки ставити посилань для досягнення ефекту?

Усе залежить від ресурсу, бажаної глибини занурення і від того, скільки корисної інформації необхідно показати. Потрібно брати до уваги зручності користувачів і робити все можливе для нормального серфінгу.

Суворих обмежень і стандартів немає, але це не означає, що кількість у 300 лінків для однієї компанії буде настільки ж оптимальною для іншої. Звичайному ресурсу може вистачити всього 3-10, аби уникнути переваги в 100%. 

Чи потрібно використовувати "rel nofollow" під час внутрішньої перелінковки?

Тільки коли переслідується мета приховати вміст від робота-пошуковика, але залишити його видимим відвідувачам. Досвідчені фахівці кажуть, що цього робити не треба, оскільки індексація все одно здійсниться. Уникнути її допоможе лише "noindex", якщо доступи до сторінок залишаться відкритими.

Чи бувають санкції при неправильному налаштуванні зв'язок?

Шанс нарватися на обмеження з боку пошукових систем завжди високий, особливо новим ресурсам. Найсуворішим щодо цього вважається Google Penguin, який відзначає всі заспамлені, нерелевантні посилання. Не менш прискіпливий алгоритм Panda від того ж Гугл. Уникнути всіх цих санкцій допоможуть хлібні крихти, а також детальне вивчення питання, що таке перелінковка і як правильно перелінковувати сторінки.

Отправить комментарий

Добавлять новые комментарии запрещено.*

Новые Старые