Поліпшення та оптимізація поведінкових факторів на сайті: способи, як поліпшити ПФ.

Під час просування веб-ресурсів важливо знати, що таке поліпшення поведінкових факторів (ПФ) на сайті для ранжування, способи оптимізації під потреби користувачів і пошукових систем, щоб зробити ресурс конкурентоспроможним. Ці знання дадуть змогу оптимізувати інтернет-майданчик, а отже, він привертатиме увагу цільової аудиторії, а потім - алгоритми пошуку піднімуть його на верхні рядки видачі, що ще більше збільшить охоплення й ефективність.

Загальні відомості

Під ПФ розуміють усі дії, які веб-користувачі здійснюють на веб-сайті. Пошукові системи почали приділяти особливу увагу цьому критерію, оскільки він дає змогу достовірно визначити якість ресурсу. За тим скільки часу відвідувачі проводять на сторінках, наскільки заглиблюються - можна оцінити їхній інтерес і зручність користування. Саме такі веб-портали будуть підсвічуватися у верхніх рядках видачі, що приведе ще більше зацікавлених у темі, цільових людей.

Щоб розуміти, як поліпшити поведінкові фактори, над якими показниками потрібно працювати, варто розібратися, з чого складається поняття терміна. Фактори ранжування умовно діляться на 2 великі групи і безліч тих, що входять до них:

  • зовнішні (сніпети, кнопки соц.мереж, клікабельність та ін.);
  • внутрішні (юзабіліті, глибина перегляду, час на сайті тощо).

Розберемо кожен фактор, що впливає на результат оцінки пошукових систем.

CTR (кліки на сніппет)

Поняття включає відношення кількості клікабельності посилання до загальної кількості показів. Так, ПС дізнаються, що веб-сайт релевантний запитам користувачів, які відкривають його, щоб отримати потрібну інформацію. Задовільним результат буде, якщо людина відкривши сторінку за своїм запитом більше не повернеться в пошук за аналогічною інформацією.

Час на сайті

Найважливіший блок, який оцінюють ПС. Логіка проста: якщо веб-користувачеві подобається ресурс, його зовнішній вигляд, зручність, інформація, він проведе на ньому досить багато хвилин або навіть годин у пошуках відповіді на запитання. Якщо не сподобався, закриє і повернеться в пошукову видачу. Щоб підтягнути цей показник, важливо зробити так, щоб сесія дорівнювала або була більшою, ніж у конкурентів. 

Відмова (bounce rate)

Сюди включається кількість разів, коли відвідувачі закрили сторінку, перебуваючи на ній менше 15 секунд, або не відкривали інші URL. Тут важливо відрізняти односторінкові сайти, для яких цей критерій не буде критичним, і багатосторінкові інтернет-портали. В останньому випадку ранжування знижуватиметься, оскільки автоматизовані системи пошуку вирішать, що ресурс не доопрацьований, відсутня релевантність запиту та інші негативні чинники, через які користувачі часто його залишають.

Глибина перегляду

Аналогічно з попереднім показником буде різним для одно- і багатосторінкових ресурсів. Не слід робити надто багато вкладень, щоб відвідувач безуспішно переходив через десятки посилань, для пошуку відповіді чи контактів компанії. Це набридає і замість поліпшення глибини спостерігається підвищення відмов.

Повернення на сайт

Постійні клієнти цінуються в усіх галузях. Це означає, що сервіс, послуга або товар їх повністю влаштовують. Аналогічну логіку мають і пошукові роботи. Якщо люди часто повертаються, йдуть, щоб вирішити питання - веб-ресурс вважатиметься хорошим, релевантним.

Наявність у веб-сайту прямого трафіку

Це означає, що ресурс має свою постійну цільову аудиторію. Сюди належать:

  • переходи з пошуку за конкретною адресою;
  • закладки;
  • обране;
  • винесені на робочий стіл вкладки (андроїд) тощо.

У даній ситуації роботи розуміють, що бренд розкручений, його знає багато людей, а значить, його варто вивести в ТОП, щоб полегшити пошук тим, хто вперше буде звертатися за релевантними запитами.

Теплова карта сайту

Це робочий інструмент роботів, який дає змогу виявити накрутку поведінкових факторів користувачів. Полягає в тому, що підсвічування показує динамічні рухи курсору по сторінці. При накручуванні вони будуть однотипними, коли немає інтересу або роботу виконують боти - в одному напрямку, або маятниково-коливальні. При відвідуванні реальними відвідувачами буде більше хаотичних.

Клікабельність посилань зі сніпета

На ранжування можна вплинути, якщо зробити посилання-кнопки в сніпеті на різні розділи. Наприклад, окремо на вхід в особистий кабінет, кошик, блог та інші сторінки. Це скаже системі, що ресурс адаптований під потреби людини, допомагає швидше знайти потрібну інформацію, а переходи - що вона релевантна шуканому.

CTR кнопок соціальних мереж

Це можливість "поділитися" з друзями важливим і цікавим. Якщо інтернет-користувачі охоче постять статті або пересилають товари на свої або чужі сторінки - вони дійсно заслуговують на увагу.

Вплив поведінкових факторів користувачів на ранжування

Усі дані, які пошукові алгоритми отримують, підсумовуються, аналізуються, і на основі цих даних виноситься рішення: чи потрібно поліпшити позиції у видачі, чи сервіс не вартий уваги інтернет-користувачів і його краще прибрати подалі від очей аудиторії. Гугл та інші компанії не розкривають секретів, що конкретно входить у ці показники, але веб-майстри змогли вивести загальні закономірності. Тому, якщо стоїть завдання вивести веб-сайт у ТОП видачі, варто довіритися досвіду експертів.

Перший етап - збір інформації

Дані про поведінкові фактори збираються і передаються спеціалізованими сервісами:

  • Гугл Аналітікс;
  • Браузери передають інформацію розробникам;
  • Різні розширення.

Мільйони они даних передаються в центральні системи, де здійснюється обробка та аналізування. У результаті визначається, чи варто перемістити ресурс у пошуковій видачі вгору або вниз.

Другий етап - аналіз

Тут прибираються непотрібні показники (приклади таких ми позначили вище, наприклад, глибина для односторінкових сайтів). Групуються і систематизуються ті, що відносяться до конкретного порталу. З урахуванням величезної кількості інформації, що надходить, для систематизації та фільтрації використовують певні автоматизовані алгоритми, нейропомічники, принципи сегментації, статистики, інтерпретації та багато інших. Кінцевим етапом за кожним ресурсом, розміщеним у мережі, формуються зведені дані, від яких залежатиме місце в пошуковій видачі. 

Як підвищити поведінкові фактори без накрутки?

Щоб поліпшити ранжування краще користуватися тільки білими способами. Це трохи довше, адже ПС не одразу аналізують поліпшення показників, має пройти певний час. Зате можна уникнути фільтрів і бану, яких потім позбутися дуже складно.

До того ж білі методи не надто складні, доступні для будь-якого веб-розробника та сео-фахівця. Основні інструменти, які допоможуть підняти позиції ресурсу, розглянемо нижче.

Оптимізувати сніпет

В ідеалі якомога більше інтернет-користувачів, які бачать рядок у видачі, повинні клікати на нього. Для цього існує оптимізація метатегів. Під час СЕО-оптимізації необхідно звернути увагу на Тайтл і Дескрипшн. Вони мають містити ключові запити, бути читабельними і приваблювати відвідувача тим, що саме тут він знайде відповідь на потрібне запитання.

Зовнішній вигляд також важливий, тому слід розробити значок (фавікон) і розмістити хлібні крихти, що привертатимуть увагу. Посилання на певні розділи, коли користувачі заходитимуть за конкретною інформацією - цінуються роботами і підвищують ранжування.

Попрацювати зі структурою сайту

Краще побачити дизайн очима відвідувача, для цього на етапі тестування варто показати його кільком людям, які зможуть оцінити:

  • зручність розкладки меню;
  • шапку;
  • зовнішню привабливість і видимість усіх основних розділів;
  • багатофункціональність (блог, форум, корисні статті тощо).

Навіть якщо людина зайшла купити кабель для проводки, її може зацікавити стаття про те, як заощадити на електриці або нові інструменти та прилади обліку. Перейшовши за посиланням на блог, вивчаючи цікавий матеріал - тривалість його сесії збільшиться в кілька разів.

Додати сервіси, що підвищують зручність взаємодії з сайтом

Необхідно зробити так, щоб кожне питання користувача вирішувалося негайно. У будь-якій частині сторінки він повинен мати можливість уточнити інформацію, що цікавить. Тому робочими будуть алгоритми чат-ботів, зв'язок зі службою підтримки, можливість відеодзвінка, переходу в месенджер або телефон для дзвінка і зв'язку з техпідтримкою, кнопки соц. мереж, де можна зв'язатися і зробити замовлення або уточнити інфо.

Прискорити завантаження сторінок

Це один із небагатьох секретів, які відкрили великі пошукові системи Гугл і інші. Саме швидкість відповіді є пріоритетною при ранжируванні. Відвідувачі не люблять чекати, і не повинні цього робити. Серед інструментів, які допоможуть поліпшити поведінкові фактори, як правило:

  • оптимізація / стиснення зображень;
  • впровадження можливостей Gzip;
  • робота з помилками і неточностями CSS / JavaScript;
  • кеш тощо.

Якщо все зроблено правильно, то навіть об'ємні ресурси відкриватимуться за лічені частки секунд. Показник можна перевірити через аналітичні сервіси Гугла, Microsoft Clarity, там тести покажуть швидкість завантаження. Для розуміння над чим працювати, перевірити можна ТОП видачі за ключовим запитом і прагнути до цього показника.

Оптимізувати мобільну версію

Понад 70% користувачів відвідують інтернет зі смартфонів. Неадаптовані ресурси завантажуються довго, що негативно позначається на ранжируванні. Неважливо, зайшла людина з ПК або мобільного гаджета - швидкість відповіді має бути максимальною. Це можливо тільки з наявністю адаптивної верстки, призначеної для зручності користування з телефону або планшета. Крім швидкості завантаження, за відсутності цього інструменту підвищується відмова користувачів, які через незручний інтерфейс залишають сторінку завчасно, зменшуючи загальний час сесії.

Інтегрувати сайт із соцмережами

Щоб люди могли вільно ділитися інформацією з друзями, варто зробити спеціальні кнопки для переходу в соцмережі. Крім цього важлива можливість надсилати цікаві новини до себе на сторінку або друзям, яким вони можуть бути цікаві. Що більша різноманітність зв'язків із соціальними мережами, то з часом кращим стане ПФ.

Перевірити відповідність контенту запитам

Нині релевантність текстів ключовим словам алгоритмами перевіряється не тільки за фактом включення запитів, а й за іншими тематичними словами. Важливо постійно перевіряти релевантність контенту кожної сторінки. Зробити це можна за допомогою систем аналітики, як платних, так і з безкоштовним користуванням. Після перевірки алгоритм видасть резюме, а також рекомендації щодо поліпшення відповідності.

Поліпшити поведінкові фактори: відкоригувати юзабіліті

Конкуренція в інтернеті архівелика, у відвідувачів є величезний вибір. Тому, якщо не сподобається навігація, система замовлення товару або зовнішній вигляд - користувач спокійно покине ресурс. Щоб уникнути цього, важливо оптимізувати не тільки технічний бік, а й якісно опрацювати дизайн з боку як естетики, так і комфорту, простого і зрозумілого інтерфейсу.

Додати відео та фото, що відповідають тематиці сторінки

Інтерактивна інформація привертає увагу, змушує затриматися на ній. Це можуть бути картинки або відеозаписи, що розкривають тематику тексту. Таблиці, графіки, діаграми - все це зайві секунди, які людина витратить на вивчення, а отже, затримається, що збільшить середній час сесії.

Підвищити поведінкові фактори шляхом активності на ресурсі

Важливо не просто, щоб користувач переглядав дані, а й був активним. Серед інструментів, що поліпшують параметри теплової карти:

  • коментарі;
  • опитування;
  • тести;
  • інтерактивні міні-ігри;
  • блок для оцінювання матеріалу тощо.

Що більше кліків буде - то краще, тому варто продумати цей момент.

Продумати унікальні фішки

Виділятися із загальної маси конкурентів - можна і потрібно. Варто продумати унікальні можливості за темою ресурсу. Це може все що завгодно: від 3Д-візуалізаторів до віртуальної реальності, інтерактивного перегляду товару, вікторини та інші інструменти залучення уваги.

Впровадити людинозрозумілі URL

ЧПУ - це адреса сторінки. Якщо вона складатиметься з незрозумілих символів, які автоматично генерують конструктори, то люди не зможуть запам'ятати її. Щоб зробити сайт таким, що запам'ятовується, йому не тільки потрібне гарне доменне ім'я, а й зрозумілі для людини назви для кожного розділу і вкладки.

Чому не варто накручувати поведінкові фактори користувачів?

Веб-майстри, які цікавляться просуванням і новими методиками, можуть стикатися з таргетинговою рекламою, де запропоновано величезну кількість сервісів накрутки активності. Вартість ботів менша, ручна - дорожча. Однак шанс на те, що пошукові роботи за наявності надскладних алгоритмів і нейромереж, які аналізують понад 800 показників кожного ресурсу, не розпізнають обман, є мінімальним. Тоді на інтернет-користувачів, які намагалися обманним шляхом просунути веб-сайт, чекають штрафні санкції, аж до бану. Тому дешева накрутка - це величезний ризик втратити вкладені кошти.

Як домогтися зменшення кількості відмов до мінімуму?

Є ще спосіб, як можна збільшити поведінкові фактори на сайті, підвищити активність користувачів, поліпшити ранжування. Наприклад, за допомогою аналітики  Microsoft Clarity або Гугл.Аналітікс знайти сторінки веб-сайту з найбільшим відсотком тих, хто залишив ресурс. Після цього потрібно проаналізувати кожну з них, з'ясувати, що може не подобатися відвідувачам:

  • якість контенту (повноту висвітлення, грамотність, читабельність);
  • релевантність пошуковим запитам;
  • швидкість завантаження (тривале очікування також призводить до швидкого виходу клієнтів);
  • зручність сторінки, в т.ч. адаптованість для мобільних пристроїв.

Після цього потрібно переробити юзабіліті, зробити мобільну верстку або оновити контент. Через кілька тижнів можна перевірити, чи є поліпшення.

Збільшення поведінкових факторів: як підвищити тривалість сесії

Серед корисних інструментів, які допоможуть подовжити час перебування відвідувачів:

  • перелінковка між внутрішніми сторінками;
  • поліпшення контенту, згідно з потребами користувачів;
  • фільтри, категорії, розділи - все, щоб спростити навігацію в багатосторінкових сайтах;
  • посилальна маса зі сторонніх майданчиків;
  • усі тексти та інформація мають точно розкривати суть пошукового запиту;
  • додайте інтерактивні елементи (фото, опитування, відео, міні-ігри, блоги).

Подумайте, що ще може зацікавити цільову аудиторію. Які теми розкрити в рекомендованих або як пов'язати між собою товари. Розділ "З цим купують" може на багато годин затягнути людину в інтернет-магазин і значно збільшити середній чек, якщо правильно зробити добірку рекомендованих предметів.

Що ще можна зробити?

Раніше веб-сайти могли вистрілювати і потрапляти в ТОП-видачі буквально за кілька днів, відразу після перевірки пошуковими роботами. Зараз потрібно постаратися, провести якісний аналіз і роботу над вмістом, щоб алгоритми визнали портал корисним для аудиторії. Необхідно щотижня проводити аналіз сторінок, виявляти недоліки, виправляти їх.

Підіб'ємо підсумки

Тепер ви знаєте, які є методи підвищення рівня поведінкових факторів на сайті, що впливає на ранжування, як проводити ефективне управління і роботу з показниками, щоб вивести свій веб-ресурс у ТОП пошукової видачі.

Питання-відповідь

Як впливають поведінкові фактори на інтернет-видачу?

Що довше й активніше користувачі, то веб-ресурс вважатиметься цікавішим і кориснішим, а отже, ранжуватиметься вище.

Які поведінкові фактори є найбільш важливими?

Немає чіткого алгоритму, що ПС більше цінують ті чи інші, скоріше це сукупність усіх можливих факторів. Тому краще працювати з усіма одночасно, щоб загальний показник був вищим.

Чому не потрібно штучно підвищувати поведінкові фактори?

Сучасні алгоритми розпізнають понад 800 різних поведінкових реакцій інтернет-користувачів, тож вирахувати роботу роботів - не складе труднощів. Якщо це станеться, ресурс опуститься в кінець видачі або навіть потрапить у бан.

Отправить комментарий

Новые Старые