SEO для інформаційних ресурсів – це необхідність. Якщо ви створюєте якісний контент, дайте користувачам можливість його знайти. Тому важливо «подружити» сторінки вашого сайту не лише з читачами, а й пошуковими системами. Про те, які кроки потрібно зробити, щоб отримувати читачів із пошукових систем, поговоримо у статті.
Загальні SEO-вимоги для контентних сайтів.
Працюючи над просуванням сайту ЗМІ – новинника, блогу, інтернет-видання – важливо приділяти увагу не лише самому контенту, а й його оптимізації. Тільки якісний та дружній для пошукових систем текст може вийти у топ видачі.
Але боятися не варто. На допомогу вебмайстрам пошукові системи дають чіткі рекомендації щодо оптимізації статей. Дотримуючись цих правил при створенні контенту, ви допомагаєте пошукачеві / пошуковій системі знайти, провести швидку індексацію та визначити його рейтинг у видачі. То що ж це за вимоги?
Зробіть сайт корисним та інформативним.
Звичайно, перша та основна вимога до будь-якого текстового контенту – це його якість, користь та інформативності. Здавалося б, це очевидно, про це говорять усі лідери думки та самі представники пошукових систем. Проте ще далеко не всі фахівці з роботи з контентом засвоїли це правило і продовжують робити тексти «під пошуковики».
Що це? Зазвичай під цим маються на увазі неякісні, неунікальні та неінформативні тексти, заспамлені ключовими фразами. Однак пошукові системи є суворими до такого роду матеріалів і можуть накласти на сайт санкції за використання такого інструменту просування.
Щоб уникнути попадання під фільтри та санкції:
- Пишіть якісно, заглиблюйтесь у тему та всебічно розглядайте її.
- Робіть віральний контент, яким ділитимуться, розкриваючи трендові теми.
- Аналізуйте свою аудиторію та пропонуйте користувачам той контент, який вони хочуть читати.
- Не забувайте досліджувати конкурентів, брати у них ідеї та робити ще краще.
- Оптимізуйте вміст, щоб отримати пошуковий трафік на свої статті.
Створіть зрозумілу ієрархію сторінок.
Для користувача, як і для пошукових систем, дуже важливо, щоб сайт мав зрозумілу структуру. Для користувача це покращує навігацію по сайту, пошуковику / пошуковій системі ж простіше сканувати сторінки.
Для створення правильної структури сайту потрібно:
- проаналізувати ринок та визначити ключові фрази, що визначають вашу тематику;
- зібрати семантичне ядро;
- розбити семантичне ядро (кластеризувати) під окремі сторінки та категорії;
- на базі кластерів створювати контент під ключові фрази.
Працюйте над покращенням швидкості завантаження сторінок.
Пошуковики краще ранжують сайти, які вантажаться швидко. Більше того, останні апдейти Google були спрямовані на чистку топу від повільних сайтів. Збільшуючи швидкість завантаження сторінок, ви покращуєте поведінкові фактори, а разом із ними – конверсію.
Адаптуйте сайт під мобільні пристрої.
На 2022 рік відсоток мобільного трафіку у світі перевищив 57%. Це говорить про те, що приблизно половина користувачів будуть читати ваші статті з телефону. До того ж один із головних SEO-трендів останніми роками – Mobile First. Це модель індексації сторінок Google, яка враховує мобільні версії сайтів при ранжируванні. У Mobile First Indexing використовуються спеціальні боти для смартфонів. Тому необхідно подбати про наявність та якість мобільної версії вашого ресурсу. Вихід – адаптив.
Також для покращення швидкості для мобільних використовуйте технологію AMP. Google Accelerated Mobile Pages (AMP) - це бібліотека з відкритим програмним кодом, яка допомагає створювати швидкі версії сторінок під смартфони.
Принцип роботи полягає у тому, що створюється дублікат ресурсу з допомогою AMP HTML. При цьому відключаються скрипти, які уповільнюють швидкість завантаження сайту, після чого засобами Google сторінки сайту обробляються для найшвидшого завантаження.
Усуньте технічні помилки на сайті.
Технічних помилок на сайті може бути безліч: від порожніх метатегів title, description та некоректних відповідей сервера до низької швидкості завантаження. Всі ці неполадки накопичуються та знижують якість сайту як в очах користувачів, так і пошукових систем. Це також спричиняє падіння позицій.
Тому необхідно проводити регулярну перевірку сторінок та автоматизувати відстеження технічних параметрів: код відповіді сервера сторінок, зміни title, h1, canonical, закриття сторінки від індексації та інше.
Стежити за технічною оптимізацією сайту та вчасно вживати заходів щодо усунення помилок допоможе SEO-аудит сайту Serpstat. Вам лише потрібно створити проект і налаштувати розклад перевірок. Сервіс покаже всі помилки ще до того, як вони встигнуть вплинути на ранжування.
Підберіть ключові фрази.
Як ми вже писали вище, правильна семантика - запорука успішного просування ресурсу. Якщо ви хочете, щоб читачі знайшли статтю, додайте до неї ключові слова, за якими вони «гуглять» вашу тему.
За допомогою Serpstat ви не тільки можете підібрати семантику, але і релевантні заголовки та назви розділів.
Як? Наприклад, ви хочете написати матеріал про масаж обличчя. У пошуковий рядок сервісу вводимо потрібний ключ, вибираємо потрібну базу даних і дивимося результат:
Звіт «Підбір фраз» покаже всі форми ключового слова:
Далі дивимося синоніми та семантично пов'язані ключі у звіті «Схожі ключові слова»:
При підборі ключів важливо звертати увагу на показник «Частотність». Найчастіші фрази додаємо в метатеги та заголовки: а також «вище» у самому тексті. Середньочастотні та низькочастотні органічно вписуємо в текст. Але більше не означає краще. Потрібно не переспамить текст і орієнтуватися на смислове навантаження та природність.
Далі дивимося сторінки, які вже добре ранжуються на цей запит у звіті «Сторінки-лідери». У конкурентів можуть бути добрі ідеї. Щоб видалити з результатів комерційні сторінки, можна скористатися фільтром (за потребою).
Ідеї для заголовків, а також питання, на які шукає відповіді ваша аудиторія, можна підглянути у звіті «Пошукові питання»:
Правильно заповнюйте елементи title, description, H1 та атрибути alt.
Заповнення метатегів – важливий елемент SEO, якому оптимізатори приділяють багато уваги. Давайте розберемо це питання. Коректно заповнені елементи дають більш чітке розуміння користувачеві та пошуковику про вміст сторінки. Title і Description можуть брати участь у формуванні сніпета.
Дуже поширена думка, що ці метатеги повинні включати певну кількість символів, але це не зовсім так. Сніппет формується на розсуд пошукової системи, також залежить від запиту. Тому основна вимога до метатегів – «робити їх інформативними». Необхідно зберігати логіку і не скорочувати або збільшувати розмір заголовка лише заради кількості.
У роботі з Н-заголовками варто дотримуватись таких правил:
- Один Н1-заголовок на сторінку і він обов'язково повинен бути і обов'язково унікальний.
- Використовуйте заголовки Н у текстах та орієнтуйтесь на структуру тексту.
- Якщо заголовок тексту містить ключовий запит, ми рекомендуємо використовувати Н2-заголовок.
- Якщо заголовок загального характеру, наприклад «Про продукт», можна використовувати Н3.
Alt-теги:
- Зробіть зрозумілі посилання зображень.
- Не спамайте в ALT зображень, не використовуйте ключові слова.
- Дотримуйтесь балансу між короткістю та текстом, який розкриє суть.
- Робіть унікальні зображення та якісні знімки.
- Додайте текст біля зображень.
Дотримуйтесь рекомендацій пошуковиків щодо розміщення медіа та розмітки.
Якщо ви використовуєте медіа-контент та структуровані дані на своєму сайті, обов'язково ознайомтеся з довідкою Google.
У цьому питанні найкращу відповідь дадуть самі пошукові системи:
1. Рекомендації щодо контенту для Google Картинок. Ось деякі з них:
- Використовуйте релевантні зображення та їх розташування.
- Не розміщуйте важливий текст на зображеннях.
- Створюйте веб-сайти, оптимізовані для мобільних пристроїв.
- Ретельно опрацьовуйте структуру URL для своїх зображень.
2. Рекомендації щодо роботи з відео
Переконайтеся, що всі відеозаписи розміщені на загальнодоступних сторінках.
При розміщенні відео на сторінці використовуйте відповідні HTML-теги.
Передавайте Google інформацію про свої ролики за допомогою файлу Sitemap для відео.
3. Принципи роботи структурованих даних.
Відкрийте пошуковому роботі доступ до всіх об'єктів сайту, від яких залежить відображення контенту.
Щоб контент зі сторінки коректно відображався, дайте Googlebot можливість правильно розпізнавати матеріали сторінок. Бот повинен мати доступ до всіх об'єктів сайту, що відповідають за коректне відображення контенту. Наприклад, до них відносяться зображення, файли JavaScript та CSS.
Система індексування Google враховує всі елементи сторінки, але не завжди може їх просканувати. Якщо ви помітили неправильне відображення вашого контенту, переконайтеся, що немає проблеми сканування. Для цього використовуйте:
Переконайтеся, що пошукова система може просканувати сторінки, створені на вашій CMS.
Якщо для створення сторінок ви використовуєте систему керування контентом (WordPress, Wix, Weblium і т.д.), переконайтеся, що пошукові системи можуть сканувати їх. А якщо ні, то ваш контент може не потрапити у видачу.
Не ховайте важливу інформацію в розділах, що ховаються.
Найважливіші та найкорисніші елементи контенту на сторінці повинні бути видні за замовчуванням. Це важливий момент, проте часто його ігнорують, ховаючи частини тексту в списки, що розгортаються, і т.д.
Чому це важливо? З технічної точки зору пошуковий робот не має проблем зі скануванням HTML у прихованих розділах. Але пошукова система вважає таку інформацію менш значною. Як результат, релевантні частини вашого контенту можуть просто не враховуватися під час ранжування сторінки.
Закривайте рекламні посилання.
Якщо у статтях ви розміщуєте рекламні посилання, подбайте про те, щоб вони не впливали на ранжування вашого ресурсу. Щоб пошукові роботи звертали менше уваги на ці беклінки та не індексували їх, пропишіть атрибути rel="nofollow" та rel="sponsored" у файлі robots.txt.
Дайте роботам безперешкодно сканувати сайт.
Подбайте про те, щоб під час сканування сторінок пошуковими роботами не використовувалися ідентифікатори сеансів та параметри URL, які відстежують шляхи пересування по сайту.
Ці інструменти необхідні аналізу поведінки користувачів на сайті, але пошукові роботи обробляють сайт іншим чином. Використання інструментів відстеження Google-ботів може призвести до неповної індексації .
SEO для контенту медіа-майданчиків.
За загальними вимогами до контенту ми пройшлися. Тепер заглибимося в деталі. Тут ми зібрали низку рекомендацій для медіа-майданчиків щодо створення контенту, які спираються як на редакторський досвід, так і на принципи SEO.
Аналізуйте статті конкурентів.
Щоб вийти в топ пошукових систем, потрібно постійно проводити аналіз ніші, її лідерів та прямих конкурентів. Шукати конкурентів можна вручну, вводячи в пошукову систему ключові фрази, за якими ви хочете просуватися. Але цей спосіб довгий та неточний. Пошукові системи персоналізують видачу та об'єктивну картину побачити складно. Звісно, можна пробувати режим Інкогніто в браузері. Однак, це не дає 100% гарантії, що пошукова система (зокрема Google), всерівно не буде персоналізувати видачу.
Але є й автоматичний спосіб. Пошук конкурентів за допомогою спеціалізованих інструментів. Наприклад, Serpstat допоможе знайти прямих конкурентів ресурсу, які ранжуються за тією самою семантикою в пару кліків. Наприклад візьмемо медіа-ресурс Speka. У звіті «Конкуренти» бачимо:
Відсіваємо нерелевантні сайти та переходимо до аналізу майданчиків.
Наприклад, Ain. Дивимося, за якими фразами ранжується ресурс. Серед популярних запитів конкурентів знайдуться хороші ідеї для написання матеріалів:
Які сторінки приносять йому найбільше трафіку та аналізуємо їх вміст. Чому ці статті зацікавили? Може, автори потрапили у тренд чи написали вичерпний матеріал на якусь тему? Але немає меж досконалості - зробіть у себе краще ;)
Також порівняйте свою семантику із конкурентами. Що ви пропустили? Проаналізуйте список ключових фраз, за якими ранжуються 2-3 ваших прямих конкурентів, але яких немає на вашому сайті. Якщо вони є у кількох лідерів, з високою ймовірністю вони повинні бути присутніми і на сайті.
Проводячи постійний аналіз ніші та конкурентів, ви будете тримати руку на пульсі трендів ніші.
Складайте контент-план та робіть затребувані статті.
Приймаючи рішення працювати з контентом, перше правило, яке ви повинні запам'ятати – це писати про те, про що читатимуть. Якщо ваш контент не затребуваний у аудиторії, подумайте, а чи на ті теми ви пишите?
У будь-якій ніші є безліч відгалужень. Тому потрібно прагнути до того, щоб ваші матеріали відповідали на запитання, які задає ваша аудиторія. Звичайно, ви можете бути експертом, але не завжди ваша зона інтересів перетинається з інтересами аудиторії. Якщо ви хочете завоювати її – задовольніть інформаційну потребу читача.
Як знайти теми, які цікаві для вашої аудиторії? Ні, не з допомогою інтуїції. Потрібно спиратися на об'єктивні дані. Наприклад, ви хочете вести блог про інтернет-маркетинг.
- Вибираємо ключову фразу для старту. Допустимо, «інтернет маркетинг».
- Вводимо її в пошуковий рядок, вибираємо базу та натискаємо «Пошук».
- Переходимо до звіту «Конкуренти» та дивимося, про що вони пишуть на своїх ресурсах.
- Оцінюємо популярність статей та беремо ідеї.
5. Далі дивимося лідируючі сторінки на запит. Можна використовувати фільтри (приклад фільтрів є у першому розділі). У цьому розділі також можна знайти хороші приклади статей та використовувати їх для написання матеріалів на своєму майданчику.
6. Далі дивимося пошукові підказки на тему. Дані в цьому звіті збираються в реальному часі, тому в ньому ви знайдете найсвіжіші дані за своєю темою та те, чим цікавиться ваша аудиторія.
7. Дивимось пошукові питання. Цей звіт найближче стосується цієї теми. Пошукові питання — це форми пошуку пошукових підказок. Тобто питання: на які ваша аудиторія шукає відповіді зараз.
Напишіть матеріали на ці теми або використовуйте їх як підзаголовки у статтях. Це допоможе залучити більше відвідувачів (Звичайно, за умови, що ви напишете якісні та цікаві статті).
8. Досліджуйте тренди видачі в регіоні, під який хочете просувати контент. Так ви зможете впіймати тему, яка тільки починає розкручуватися в ЗМІ і опублікувати матеріал раніше за своїх конкурентів.
На базі зібраних ідей створіть контент-план на місяць, квартал, рік. І поступово захоплюйте видачу!
Створюйте правильні ТЗ, щоб отримати якісний контент контент.
Content is king. Це твердження ми чуємо не перший рік і з ним важко посперечатися. Якісні тексти були і залишаються важливими для сайту. Причому не лише для SEO, але й відвідувачів: якщо контент не відповідає інформаційній потребі користувача, він залишить сторінку. Це погіршує поведінкові чинники ранжування.
Щоб текст виконував поставлені завдання, важливий як професіоналізм автора, який його пише, а також правильно складене технічне завдання. Неважливо, чи пишите ви тексти самостійно, чи віддаєте завдання до копірайтера, ТЗ – це фундамент якісної статті. І саме його відсутність чи недостатня повнота — одна з головних причин того, що на виході виходять тексти, повні «води» та теми, що погано розкриті.
Приклад ТЗ на написання статті:
Оптимізуйте статті.
Якщо ви склали правильне ТЗ за всіма рекомендаціями, ваша стаття буде вже готова до виходу в топи пошукових систем. Однак дооптимізація матеріалів – це джерело трафіку, про яке часто забувають. Якщо ви працюєте над написанням вічнозелених матеріалів, не забувайте час від часу доповнювати та актуалізувати їх. Дивіться, як вони ранжуються, аналізуйте ключі та доповнюйте.
Щоб швидко знайти ключові фрази, які ви пропустили на сторінці, достатньо ввести URL сторінки в пошуковий рядок Serpstat і перейти до «Втрачені фрази»:
У звіті ви побачите список ключових фраз, за якими сторінки ранжуються в топ-10 Google, але вони не були виявлені.
Робіть перелінкування тематичних статей.
Грамотне перелінкування - це важлива складова внутрішньої оптимізації інформаційного сайту. Щоб спростити користувачам навігацію та продовжити час взаємодії з сайтом, робіть тематичне перелінкування сторінок.
Внутрішні посилання на сайті покращують юзабіліті проекту та допомагають користувачам швидко знаходити корисну інформацію на сайті, відвідуючи при цьому максимум сторінок за візит та покращуючи такі поведінкові фактори, як глибина перегляду та тривалість відвідування. У свою чергу, хороші фактори поведінки підвищують позиції сайту у видачі.
Додатковий плюс внутрішньої перелінковки в тому, що пошукові роботи краще індексують контент, оскільки також відвідують внутрішні посилання сайту.
Нарощуйте зовнішні посилання на сторінці сайту.
Зворотні посилання впливають на ранжування сайту чи не більше ніж якість контенту. Якщо пошукова система бачить, що на вас посилаються якісні ресурси, це автоматично підвищує і рейтинг вашого сайту. Тому займатися лінкбілдингом важливо.
Звичайно, ваш сайт може отримувати посилання природним чином. Наприклад, ви опублікували якісний матеріал, яким почали ділитися. Але так виходить не завжди. Тому для отримання зовнішніх посилань потрібно скласти стратегію та планомірно вести роботу.
Які засоби лінкбілдингу існують? Ми зібрали 9 найпопулярніших:
- Реплікація посилань конкурентів.
- Розміщення гостьових публікацій.
- Тактика хмарочоса та створення лінкбейт-контенту.
- Заміна битих посилань.
- Пошук згадок про бренд без посилання.
- Нишеві списки та рейтинги.
- Розміщення крауд-посилань.
- Співпраця з лідерами думок у вашій ніші.
- Посилання із соцмереж.
Також хочу розповісти про один цікавий спосіб отримання посилань, про який пише у своєму LinkedIn Fery Kaszoni:
Ілон Маск та його кампанія з Твіттером принесли мені більше дюжини посилань за одну годину.
Ось як я це зробив:
- Зауважив, що з'явилася новина про те, що Ілон домовився із Twitter, щоб купити його.
- Зайшов до Твіттера і помітив, що люди скаржаться на це поглинання.
- У цей момент я подумав: "Звичайно, деякі люди хочуть видалити Twitter через своє розчарування".
- Зайшов у Google Trends та шукав «видалити Twitter».Google Trends показав збільшення кількості пошукових запитів на 910% за останній день.
- Я зробив скріншот графіка з Google Trends, відправив його електронною поштою і розіслав результати приблизно 600 журналістам, які говорили про Ілона Маску і Twitter за останні 3 тижні.
- Протягом дня я мав більше 10 посилань внаслідок того, що журналісти згадали нашого клієнта в онлайн-виданнях з високим DR, таких як South African, Zero Hedge та багатьох інших.
Вся операція зайняла у мене близько 1 години, і результати були вражаючими з огляду на скільки часу я витратив на кампанію.
Ви також можете писати матеріали на гарячі теми вашого регіону або світу, розсилати їх у ЗМІ та отримувати посилання. Тут вам може допомогти інструмент Serpstat "Трендові запити".
Але є ще один спосіб знайти майданчики, які точно вам підходять - пошук спільних донорів конкурентів конкурентів. Зробити це легко за допомогою інструменту Serpstat "Перетин донорів". Достатньо ввести 2-3 домени ваших конкурентів і ви побачите, які сайти посилаються на них, а також ті майданчики, які є спільними:
Адже якщо кілька конкурентів розміщують там посилання, то, найімовірніше, донор хороший і якісний. Напишіть на ці майданчики з проханням про розміщення посилань на вас. Тут безліч варіантів: платне розміщення, гостьовий постінг, аутрич. У результаті сайт отримує приріст зворотних посилань та підвищується трастовість.
Також не варто забувати про аналіз маси посилань, адже погані донори можуть вам тільки нашкодити. Аналізувати посилальний ріст та якість беклінків допоможе модуль «Аналіз посилань»:
Інструкцію щодо використання інструменту для аналізу посилань.
Додайте відео до тексту.
Використання відео-контенту у статтях – це один із сучасних трендів у контент-маркетингу. Близько 80-85% користувачів – візуали, яким простіше сприймати зорову інформацію. Тому, якщо у вас є можливість додати відео до тексту – використовуйте їх у своїй контент-стратегії.
Це ефективний інструмент просування. Якщо пошуковий робот бачить, що на вашій сторінці, окрім тексту, присутній ще й релевантний відео-матеріал, він може вважати її більш корисною, ніж сторінки конкурентів без відео.
Дистрибутив контент.
Будь-який контент не може працювати на повну силу, якщо він знаходиться лише в рамках вашого майданчика – розповсюджуйте його. Заведіть соціальні мережі – Facebook, Instagram, Twitter, Telegram тощо – нарощуйте в них аудиторію та діліться новими матеріалами з аудиторією там, робіть анонси, публікуйте цікаві факти.
Не забувайте про імейл. Додайте форму підписки на ваш ресурс у блозі та пропонуйте користувачам підписатися, щоб бути в курсі новин.
Також поділіться своїм контентом на зовнішніх майданчиках. Наприклад, на вашому ресурсі вийшов матеріал, який буде цікавий аудиторії подібних порталів. Знайдіть їх та запропонуйте співпрацю. Варіанти співпраці можуть бути різними:
- Розміщення в соціальних мережах (платне, безкоштовне, крос-промо, як домовитеся).
- Підготовка прес-релізу із посиланням на оригінал вашого матеріалу.
- Рерайт статті із посиланням на вас.
- Згадка з посиланням на підбірки або тематичні статті.
Результат тут складно передбачити, але заручитись підтримкою навіть кількох майданчиків – це вже успіх. Зі зростанням популярності вашого ресурсу та вміння оперативно реагувати на трендові теми, таких партнерів ставатиме дедалі більше.
Слідкуйте за результатами просування.
У роботі над контентом важливо працювати на результат і відповідно до нього коригувати стратегію. Щоб бачити прогрес на сторінках, слід відстежувати позиції цільових ключів.
Якщо сторінки не виходять у топ або позиції за фразами падають – це сигналізує про те, що настав час міняти підходи. Наприклад, у вас не виходить стаття в топ видачі, яка використовує тільки текстову оптимізацію, тоді треба додати зворотних посилань або підтягнути сторінку за допомогою перелінкування. Просування сторінки – це не односторонній процес, який завжди потребує коригування.
Щоб дізнатись позиції сторінки за ключовими фразами, використовуйте інструмент Serpstat «Моніторинг позицій». Як тільки ви опублікували вічнозелений контент, завантажте ключові фрази в проект моніторингу, щоб відстежувати, як працюють ваші статті.
Відповідні фрази можна відзначити тегами, наприклад, за рубриками, темами або тегами вашого медіа, щоб аналізувати ефективність цілих розділів. Не забудьте також прикріпити до фраз цільові урли, щоб точно розуміти, чи сторінка ранжується за тими фразами, що передбачалося.
До речі, за статистикою новини найчастіше читають з мобільних пристроїв, тому порівняйте результати вашого контенту в різних типах видачі.
Також важливо сказати про спецелементи Google. SERP features – це спеціальні блоки та різні значки у видачі Google. Спецелементи допомагають зробити сайт помітнішим у видачі та підвищити CTR сніппетів. Ваш ресурс може бути добре оптимізований і зручний, однак якщо конкуренти обскакали вас ще на етапі взаємодії з користувачем на сторінці SERP - все марно. Тому важливо приділяти увагу цьому аспекту оптимізації.
Подивитися, чи з'являються за вашими запитами спецелементи у видачі, ви також можете в інструменті для відстеження позицій:
Оптимізація під сніпети може допомогти обійти сильних конкурентів у видачі. Для деяких блоків достатньо структурувати контент і пошукова система сама відобразить їх. Є й складніші блоки, які необхідно створювати окремо.
Але є хороша новина – Google доступно описав усі ці способи в інструкції для вебмайстрів.
SEO-поради для новинних видань.
Про важливі аспекти SEO для контентних проектів ми поговорили. Для просування порталу новин вони, безумовно важливі. Проте, розкрутка новинного сайту має низку особливостей, про які важливо сказати окремо.
Оптимізуйте сайт під Google News.
Google News — агрегат новин, який збирає новини з різних джерел і пропонує їх окремою видачею. Для читача це зручний спосіб споживання інформації, а для власника сайту – потік трафіку.
Щоб потрапити до Google Новини, сайт повинен відповідати певним технічним вимогам. Наприклад, мати постійні URL основних розділів та унікальні URL для кожної статті, містити тексти лише однією мовою, розміщувати статті на одному домені тощо. Щоб ознайомитись із усіма вимогами, читайте офіційну довідку пошукових систем.
Додати сайт в агрегатор нескладно з технічного погляду. Основна складність оптимізувати його під жорсткі вимоги агрегатора. Ось, що пише сам Google щодо дотримання його правил:
Ми не гарантуємо, що статті з вашого сайту з'являться у Google Новинах. Однак ймовірність виявлення ваших статей нашим роботом збільшиться, якщо ви будете дотримуватися наших рекомендацій.
Створіть XML карту сайту для новин.
XML карта сайту допомагає роботу просканувати усі сторінки сайту. Для розділу новин можна створити самостійну карту, щоб статті регулярно сканувалися та потрапляли до індексу Google News.
Sitemaps надають пошуку метадані щодо контенту на сайті. Карта сайту для новин дає можливість SEO-фахівцеві керувати контентом, що відправляється в Новини Google.
Використовуючи картку новин URL, Google News отримує можливість прискореного пошуку новин, які опубліковані. Пошукова система отримує пряму URL-адресу для кожної новини, що підвищує охоплення.
Sitemaps визначають:
- назву та дату публікації кожної статті;
- використовуючи жанри та теги доступу, вказують тип змісту, описаного в цій статті;
- зміст статті ідентифікується за допомогою описів, релевантних ключових слів.
- Використовуйте структуровані дані.
Мікророзмітка допомагає пошуковим системам швидше знайти контент на сайті та правильно зрозуміти його. Впровадження мікророзмітки полягає у використанні тегів та атрибутів, мета яких – структурувати інформацію. Ось, що Google пише про принципи роботи мікророзміток .
Виділити мікророзміткою можна:
- контактні дані;
- логотипи;
- рецепти;
- рейтинги;
- авторство;
- дати;
- афіші;
- курси;
- вакансії;
- хлібні крихти;
- додаткові посилання та інше.
Всі дані, які підтримує розмітка Google, докладно описані в Google Search Gallery.
Отримуйте трафік із Google Discover.
Google Discover – це персональна стрічка Google Feed для користувачів Android-пристроїв. Завдяки цьому читачам не потрібно використовувати пошукові запити, тому що у стрічці відображаються новини та актуальні матеріали, що відповідають їхнім інтересам.
Зараз десктопної версії Google Discover не існує. Новини відображаються користувачам на мобільних пристроях у програмі Google та браузері Chrome.
У Центрі Google Пошуку зазначено, що вибір матеріалів для рекомендацій здійснюється випадковим чином, тому трафік з Google Discover непередбачуваний і може вважатися додатковим. Про те, як отримати трафік із Google Discover.
Аналіз ефективності контенту.
Під кінець поговоримо про найважливіше – метрики ефективності контенту. Щоб діяти усвідомлено та розуміти, чи ефективний ваш контент-маркетинг, визначте KPI, за якими оцінюватимете результативність проведених робіт.
Важливо розуміти, що для різних видів контенту, і різних каналів його поширення, показники і методи оцінки, і способи збору інформації будуть дещо відрізнятися. Однак тут ми поговоримо про найпоширеніший формат - текстовий інформаційний контент на сайті.
Загальна відвідуваність ресурсу.
У Google Analytics дивимося у звіті «Джерела трафіку→ Весь трафік→ Джерело.Канал». У ньому бачимо динаміку трафіку за вибраний період.
Цю метрику можна і необхідно дивитися в динаміці. Якщо ми регулярно поповнюємо блог новими статтями, то чекаємо на стабільний приріст трафіку. І якщо загальний блоговий трафік зростає, значить зусилля не марні:
У цьому звіті дивимося:
- Унікальних користувачів
- Нових користувачів
- Сесії
Для ЗМІ важливо, щоб потік читачів був незмінним. Однак навіть по блоговому трафіку можуть бути сезонні просідання, тому чим більший період для аналізу, тим об'єктивніша картина.
Також можна порівнювати рівнозначні періоди минулого та поточного року. Якщо ж зростання трафіку немає, він падає або зростання сповільнилося, значить, щось у вашому контент-маркетингу пішло не так. Варто переглянути підходи до створення контенту.
Залучення відвідувачів.
Аналізуємо час на сайті та кількість сторінок за сеанс. Це особливо важливо для агрегаторів контенту, які часто заробляють на рекламі, важливо, щоб користувачі затримувалися і дочитували матеріал.
Джерела трафіку.
Далі в цьому ж звіті дивимося, звідки саме надходить трафік:
Джерела дивимося також у розрізі часу. Основна мета у перегляді цієї метрики — розуміти, які канали розвиваються, які ні, які просіли та вимагають особливої уваги.
Наприклад, на скріншоті бачимо порівняння двох аналогічних періодів. По кожному каналу – органіці, імейлу, рефералу – бачимо зростання. Це означає, що обрано правильну стратегію просування.
Найтрафіковіші сторінки.
Дана метрика дає інформацію про успішні матеріали, які отримали найбільше число трафіку за період, що відстежується. Знаючи, що це були за матеріали, можна виявити причини успіху та повторити його.
У Google Analytics за вибраний період (наприклад, за рік) формуємо звіт за Поведінкою → Контент сайту → Аналіз відвідуваності.
Географія трафіку.
Цей показник допоможе дізнатися, із якого регіону йдуть читачі. Карту розподілу трафіку та регіони ви знайдете у звіті Google Analytics «Аудиторія → Географія → Розташування».
Це особливо важливо для регіональних ЗМІ, яким потрібно, щоб їх читали у певному регіоні.
Демографія.
Проаналізувати такі характеристики аудиторії як стать та вік можна у звіті Google Analytics «Аудиторія→ Демографія».
Для деяких ніш демографія – це важливий показник. Наприклад, якщо ви ведете блог про догляд за шкірою та рекламуєте косметичні засоби, то орієнтуєтеся на жіночу платоспроможну аудиторію. За допомогою цього звіту ви можете зрозуміти, чи читачі до вас приходять. Якщо ні, потрібно змінювати стратегію та переорієнтувати контент під потрібний сегмент.
Висновок.
Як ви вже встигли зрозуміти, робота над оптимізацією контент-майданчиків – завдання не просте. Щоб досягти високих результатів, необхідно ставити стратегію, слідувати їй, аналізувати результати і знову коригувати. Однак лише в цьому випадку робота принесе результат.
Может статья и нормальная, но текст читать невозможно, его просто не видно.
ОтветитьУдалитьЗдравствуйте. А можете, пожалуйста, объяснить подробнее? Что значит "текст читать невозможно, его просто не видно"? С какого устройства читаете и какая система? Используете VPN и / или антибаннер? С территории Украины читаете, или за ее пределами? Заранее, спасибо.
Удалить